Als u voor uzelf of voor een familielid op zoek bent naar een zorgboerderij, moeten er een aantal zaken geregeld worden. Graag informeren wij u welke stappen er door u en door ons worden genomen.

 

De eerste stap is dat u contact opneemt met ons om uzelf of iemand anders aan te melden. Wij gaan dan kijken of wij een zorgboerderij kunnen aanbieden die bij uw wensen past. Aanmelden kunt u doen door het aanmeldformulier in te vullen. De plaatsingscoördinator neemt dan binnen 5 werkdagen contact met u op. 

U kunt in de tussentijd bekijken hoe u de zorg gefinancieerd kan krijgen, mocht u dit nog niet gedaan hebben. Wij hebben voor u op een rijtje gezet welke verschillende financieringsvormen er zijn en wanneer u hiervoor in aanmerking komt. Mocht u met deze informatie niet verder uit de voeten kunnen, dan kan onze plaatsingscoördinator u uiteraard op weg helpen. 

Zo snel mogelijk na aanmelding hoort u van ons welke zorgboerderijen in aanmerking komen. Er kan dan bij deze verschillende zorgboeren kennis worden gemaakt. Zo ontdekt u wat de beste plek is en waar uzelf zich het beste thuis voelt. De klik tussen cliënt en zorgboer is hierbij van groot belang. Heeft u een keuze gemaakt? Dan geeft u dit door aan degene die uw aanmelding in behandeling heeft genomen. Mocht het zo zijn dat de zorgboerderij waar uw voorkeur naar uit gaat op dat moment niet direct een plekje heeft, dan kunt u op de wachtlijst geplaatst worden.

Na het vinden van een zorgboerderij vindt er een intakegesprek plaats op de zorgboerderij, in aanwezigheid van één van onze zorgcoördinatoren. Hierin worden alle afspraken over de begeleiding en het verblijf op de zorgboerderij doorgenomen. Er wordt een zorgovereenkomst ondertekend en er worden zorgdoelen opgesteld. Ook brengen we in beeld welke medicijnen er worden gebruikt. In de praktijk loopt het meeste contact voor de cliënt en familie daarna via de zorgboer(in).

180012 Versie website 2